Przez cały rok szkolny 2022/2023 nasza szkoła brała udział w Ogólnopolskim Projekcie „(Nie)zwykła matematyka”.
Na lekcjach matematyki wykonywaliśmy specjalne zadania oraz uczestniczyliśmy w wydarzeniach matematycznych, takich jak:
-
Ile waży powietrze w klasie? – burza mózgów pozwalająca na ustalenie w jaki sposób możliwe jest wyznaczenie wagi powietrza w sali, próba oszacowania i sprawdzenie swoich przypuszczeń w praktyce.
-
Wędrówki muchy – kodowanie obrazków w układzie współrzędnych.
-
Cyrklem malowane – wykonanie przez uczniów mandali na bazie koła.
-
Fraktale – przepustka do nowoczesnej sztuki filmowej – budowa jak największej kostki Mengera lub piramidy Sierpińskiego.
-
Bryły na miarę szyte – przygotowanie składanych przez pociągnięcie nitki brył, obliczanie pola powierzchni, pojęcie siatki.
-
Odwrócone powtórzenie – przygotowanie przez uczniów quizów i zagadek z danego działu umożliwiających jego powtórzenie.
-
Sposób na powtórzenie – przygotowanie lapbooka zawierającego najważniejsze zagadnienia z powtarzanych tematów.
-
Moje miasto w liczbach – przygotowanie gazetki o mieście i ciekawostkach liczbowych/matematycznych z nim związanych.
-
Planszówkowy zawrót głowy – organizacja lekcji gier planszowych.
-
Historia pieniądza – przygotowanie prezentacji przedstawiającego rozwój handlu na świecie.
-
Dzień Liczby Pi – 14 marca - przygotowanie i udział w konkursach związanych z Liczbą Pi.
-
Kalendarz adwentowy – codzienne grudniowe zadania świąteczne.
-
Projekt: Oszczędzanie – realizacja projektu matematycznego przez uczniów.
-
Moje miasto w liczbach – opracowanie i przedstawienie w dowolnej formie informacji liczbowych o miejscowości, w której znajduje się szkoła.
-
Przepyszne bryły – stworzenie modeli brył z pianek marshmallow i paluszków, plasteliny i zapałek, korków i patyków do szaszłyków.
-
Do you speak …? - matematyczne słownictwo w różnych językach.
Celem projektu było lepsze zrozumienie matematyki w życiu codziennym, pobudzenie kreatywność i rozwijanie samodzielności w poszukiwaniu i zdobywaniu informacji. Projekt edukacyjny realizowany był w klasach IV – VIII przez wszystkich nauczycieli matematyki.
Koordynator projektu: Magdalena Mroczek